oğuz atay sevgimi inkar edemem, tekrar ve tekrar da bahsederim, hatta medet bile umarım. evet, ölü yazarlardan medet umarım. cümlelerini not alırım da unutmam. gelmişime, geçmişime ve de geleceğime derin bir es kisvesi altında küfürler silsilesidir; çünkü zaman gayet geniş, yutabilir.

bu:
- neden öldü?
- kalpten öldü elbette.
- kalbi mi vardı?
- evet, kalbi olduğu için, oyunları çok ciddiye aldığı için öldü.

bu da:
Hava kararıyordu. Köşeden bir genç kızla bir genç adam göründü kolkola. Delikanlı bir şeyler anlatıyordu, genç kız da başını sallıyordu. "Bana kalırsa film biraz karışıktı," dedi genç adam. "Bazı yerlerini anlamadım." "Canım," dedi kız, "Sonunda çocuk ölüyor işte." Aptal," dedi delikanlı, "O kadarını biz de anladık."


ha bi de unutmadan biz de buralarda kalpten ölüyoruz ve asla 'aptal' demiyoruz; acayip sempatik oluyor, anlatamam.

1 yorum:

meftun dedi ki...

ikinci alıntıyı çok net hatırlıyorum. ama ilki de fenaymış.. senin oğuz atay sevgin benim nazan bekiroğlu sevgime çok benziyo :)) ben de sürekli bahsederim en çok bilenlerdensin :)
bu arada yazılarını okumayı özlemişim, çok iyi geldi.. :)